Khamis, 3 November 2011

I believe that - where I are

Al-kisahnya ... aku nak blogkan jawapan aku utk people2 yg mencarinya





Ya, everyone loike be happy, sape yg x suka happy? Angkat tangan, ade tak ????? Hidup aku nih mmg xde masalah, klu ade pon dah mmg namanya hidupkan .. Dari mula aku kje smpi kawin & ade little Naim (khairan la lorr) alhamdulillah, Allah senantiasa menyenangkan hari2 aku wlupun aku penah diuji oleh Nya suatu ketika dulu tp tu mmg BUKAN aku yg bermasalah tp si BOI yg cari masalah & si GURL mmg bermasalah.


1st masalah - famili


ya, semmgnya sume ore nk terbaek utk famili tp aku suka ikut kemampunan. klu aku rasa aku bule & mampu~go ahead, mungkin sbb aku ni suka buat sndri sbb tu aku bape x suka ngharapkan apa2 jika aku sndri nk sesuatu.


Kisahnya ~ gaji! Aku penah dpt gaji 8k mmglaa cam kecik je amount klu dibandingakan dgn 10k tp ade juga ore lain x penah dpt gaji 8k wlupun smpi ke pencen dia bekerja, btul tak? Masa gaji 8k~ best je ari2 aku~tiap2 bulan sopink gila smpi 3 ribu. My shoes collection setakat apa yg vincci & nose jual akan ade kat umah aku, hahahaha (masa tu CK blum ade) cuma tu laa aku x minat apa yg hi -branded class as coach, burberry, prada, LV..... etc sbb aku tau ikut kemampuan wlupun aku tau & bule tp aku lebih yakin pd ikut kemampuan ...


Baju tu .. kira puas gak aku pakai .. sumtimes tu 2,3 bulan .. baju kurung asyik baru je..klu kasut pun mesti same as kaler baju...starting that .. aku tau barang2 mewah as vantage, RA, travelling .. .. umah style english .. pokoknya bestlaa idup camni.


Laa ni gaji x cecah smpi 5k ... mklumlaa kje aku ni xde OT tp aku ade yg lebih berharga dari kje smpi lewat masa iaitu khairan. Nowadays, with my salary ~ aku still happy & merasa kenikmatian hidup as mommy & wife to my two Naim's dimana aku still bule sopink sna sni smpi ke spore, masuk USS smpi 2 kali, bawa khairan jenjalan, pakaikan khairan baju2 yg menjdi trend sekrng .. .. umah pon x laa empty, still sejuk je mata memandang, senang cakap alhamdulillah dgn apa yg Allah berikan.


2nd masalah - self


Diri sendiri so far aku xde masalah with myself. Setakat aku kje no hal eventho seblum ni ade dpt manager yg btul2 klu kje smpi lubang tikus pon aku kena masuk ... hahaha so funny. Setakat stress atau unhappy .. for me is N O T H I N G. Stress with my weight ade laa .. jenuh nk turun!


Yes, right. NO all peoples is like me. Ada juga yg hebat dari aku. Masing2 punya rezeki, klu Allah nak bagi, Dia kan bagi hingga hambanya akan lalai dgn kesenangan duniawi tp jika Allah nak tarik apa kesenangan yg DIA berikan selama ni .. mmg Allah tu maha berkuasa dan adil.


Rata2 aku rasa 2 masalah ni yg sering jd rungutan.


Ade manusia, gaji seciput tapi tego cam byk duit = nmpk laa diri x sedar


Ade manusia, gaji sebesar gunung tp asyik x cukup = nmpk laa diri tu ego tinggi


Ade manusia, gaji just nice tp asyik merungut je = nmpk laa diri tu x bersyukur


Ade manusia, gaji bule tahan tp hidup gtu juga = nmpk laa diri tu x berusaha


dan seterusnya .... .... ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan